דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחלות מנהלים - דרכים למניעה 

מאת    [ 29/03/2007 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 2641 פעמים ]

כולנו מתאמצים לרצות את כולם. את בני הבית , הילדים , האישה , החברים , את המערכת העסקית , את המנהלים ובעלי העסק שמעלינו. לפעמים אנו כאנשים מהשורה או כמנהלים , מרגישים כמו להטוטנים בקירקס, בו זמנית אנו מעיפים 6 עד 8 כדורים באוויר , מחוייבים לעשות מאמץ עילאי כל יום מחדש - שאף כדור לא ייפול לרצפה. מתח מתמיד לחץ נפשי ואישי לא פשוט.

הפרעות שינה, יתר לחץ דם והתקפי לב - הם חלק מ"סל ההטבות" שעשוי לקבל מי שמקודם לתפקיד ניהולי. ההכרה "במחלות מנהלים" חודרת לתודעה רק בשנים האחרונות ויחד איתה הסכנות הנלוות.

העולם העסקי במאה ה- 21 כמו גם בעבר גובה מחירים. מחיר יקר מכל אחד ואחת בתפקידי ניהול , פיתוח שיווק ומכירות . ההווה מתאפיין בתחרות אגרסיבית רבה יותר , מאבק מתמשך על כל לקוח ולקוח ועל רמת שרות וגמישות מקסימאלית. הסובלנות לטעויות ... כמעט נעלמה!

אין זה סוד שחלק גדול מתחלואי הדור החדש של המנהלים והעובדים בתעשיות תחרותיות - משפיע רבות על הסימפטומים של " מחלות המנהלים" . הדרישות העומדות בפני מנהל הן אדירות: עליו לקבל החלטות (רצוי נכונות) במצבי אי וודאות, לחיות במחסור כרוני של המשאבים החיוניים - זמן וכסף. בעוד ש"לחץ" לזמן קצר מביא לדריכות, ערנות ו"להזרמת אדרנלין" לגוף. הרפואה המודרנית כבר זיהתה שללחץ מתמשך ישנם תסמינים קשים - גופניים ונפשיים, שחלקם הוזכרו בפתח מאמר זה.

מעבר לנזקים הגופניים, נפגמות גם יכולות הניהול והמנהיגות של המנהל - דבר המקרין את השלכותיו ההרסניות לארגון כולו. כל ספורטאי החותר להישגים משקיע הרבה במוכנות הנפשית שלו למצבי תחרות, ונעזר בצוות מקצועי מגוון. לעומת זאת, מנהלים בארץ, אשר נמצאים במרוץ ותחרות תמידית, עדיין נרתעים מקבלת "אימון". במצב זה "הבדידות הזוהרת" בצמרת הארגון גובה, במוקדם או במאוחר, את מחירה הן למנהל , הן למשפחתו והן לפירמה בה הוא מנהל.

לפניך חלק מהגורמים למחלות המנהלים:
חוסר הלימה בין סמכות לאחריות של המנהל.
אי הגדרת רמת הציפיות והסכמה על מה ריאלי ומה לא.
חוסר איזון מספיק , בין תחומי החיים (קריירה, משפחה, בריאות).
חוסר במידתיות .
עשייה המנוגדת לעקרונות החיים והאתיקה האישית.
חוסר הדרכה והכשרה לתפקידי הניהול.
קשיים בתקשורת בין - אישית, והיעדר קבוצת תמיכה.
קושי בקביעת מטרות וסדרי עדיפויות.

מתוך שנות עבודה לא מעטות הן ברמה האישית בתפקידי הקודמים , והן עם מנכ"לים ומנהלים בארץ בחברות מחברות שונות , זיהיתי כי עם כל השוני והייחודיות בין המנהלים, שהרי כל אחד מהם - מאיתנו הוא (עולם ומלואו), ניתן לראות מכנה משותף בבעיות והן בטיפול בפתרונן.

המשותף שמצאתי, אחרי עבודה עם מנהלים בארץ ולאור הניסיון הרב שהצטבר
מהעולם , הוא כי לצורך טיפול בבעיה, נדרשים מהמנהל שלושה דברים ראשוניים:

א. להודות בקיום האתגר הניהולי .
ב. להיות פתוח לשתף בכך גורם מקצועי חיצוני שרכש ניסיון בתחום - מאמן עסקי .
ג. להפנים את המשפט: "אם תמשיך לעשות מה שתמיד עשית - תמשיך לקבל מה שתמיד קיבלת".

כלומר, שעל מנת לקבל תוצאות אחרות, משופרות מהקיימות, יש לבצע שינויים בהרגלים ובעמדות של כל אחד מהמנהלים. יש לנפץ פרדיגמות ישנות , ולרכוש חדשות וטובות.
במגזרים שונים של התעשיה ומגזר השירותים רכשתי לעצמי , ידע ונסיון לבנות תוכנית ודרך שבה אני מלמד לתת ולהמציא פתרונות לאותן "מחלות מנהלים" . אנו יחד מבנה מודלים בהם מנהלים יצליחו לווסת טוב יותר את המשאבים הפיזיים והרוחניים שלהם בתהליך.

יש להיזהר מתוכניות האמורות לתת פתרונות קסם, או מתיימרות ליצור לכם אישיות חדשה, או להעביר את השליטה לסמכות רוחנית עלומה. האור שיצור הברק של תוכניות אלה יתפוגג חיש קל, ובאופן אירוני, החשכה שאחרי הברק - עמוקה יותר. למדו לתת אמון בזה שמוכן להיות לצידכם בתהליך האימון העסקי.תפקידי לאור הנסיון הרב שצברתי הוא: " להיות זה שמאפשר לכם לראות את העולם..... שלא במסגרת העדשות- הפרדיגמות הישנות שיש לכם על הפנים.."

תוכנית טובה למנהלים צריכה להיות ברורה, מוגדרת, מתייחסת למטרותיו של כל משתתף כפרט, ולתת כלים אפקטיביים לניהול ולמנהיגות. תוצאותיה צריכות להיות מוחשיות וברות מדידה.מאמן עסקי טוב ותוכנית טובה תפתח את המנהל הן בתחום העסקי והן בתפקידיו האחרים - כבעל, כאב, כחבר וכחלק מהקהילה. תוכנית שכזאת תסייע למנהל לחיות חיים בריאים, מאוזנים וטובים יותר.

http://www.nihul4u.com/ או http://www.nihul4u.co.il/
משה גרימברג עוסק : בפיתוח וליווי מנהלים וכוחות מכירה באמצעות : משה גרימברג | ניהול אפקטיבי| nihul4u http://www.nihul4u.co.il/ יעוץ ארגוני הנחיה והדרכה ופיתוח תוכניות למנהלים,ולכוחות מכירה, קאווצ?ינג עסקי וליווי אישי למנכ"לים ואנשי עסקים ומקצועות חופשיים .

המוטו שלנו עוסק בהנעת מנהלים וארגונים למימוש מלוא הפוטנציאל שלהם.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב